FoodboxWijzer logo

Foodbox reviews

Lees ervaringen van anderen over hun foodbox

schrijf zelf een review

Lees hier alle reviews over de maaltijdboxen van Nederland. We hebben over verschillende foodboxen reviews ontvangen van bezoekers van onze website. Je kunt hier alle reviews doorlezen, maar je kan hier ook de reviews per box selecteren. Heb je zelf goede of slechte ervaringen met een maaltijdbox of foodbox, schrijf dan zelf ook een review en help andere consumenten met hun keuze. Kritische reviews zijn uiteraard welkom. Maar heb je echt een probleem met je maaltijdbox, neem dan altijd eerst contact op met de leverancier van jouw maaltijdbox.

Wij hebben deze week de proefbox (vegan) ontvangen en het bevalt ons erg goed. Heerlijke maaltijden die makkelijk te bereiden zijn. Duidelijke recepten ook.

Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Wij zijn drie maand geleden begonnen met het proberen van Foodbox. Marley Spoon was al snel een favoriet qua concept en maaltijden en originaliteit ( Ik moet ze het nageven er zitten verrassende recepten tussen. Al snel bleek dat er problemen opdoken naar versheid van de producten, of ontbrekende prodcuten ( je kan bij Marley Spoon je gerechten scoren elke week) dus dat deden we ook en ergens wel de verwachting dat we daar een keer feedback op gingen krijgen! Een enorme mondige klantendienst die natuurlijk alle ellende van de boxen moeten ontvangen, maar er werd nooit aan probleemoplossing gedaan. Moet even lachen als ik de Feedback van anderen lees: we geven het door aan ons culinaire team! Dat kregen wij ook elke keer te horen. Ook vind ik dat er als je de boxen wekelijks en 2 wekelijks gebruikt enorm veel gerechten terugkeren. Elke week aubergine courgette en broccoli komt gewoon je oren uit... Ook daar hebben wij een communicatie gehad. Idd te kleine porties vlees en vis ( ongeveer 110g per volwassene) en vaak veel te weinig groenten. En als die er bij zitten niet vers. Kort door de bocht luisteren ze niet naar wat er mis gaat en blijkbaar is dat redelijk veel. jammer het concept zou idd kunnen aanslaan maar er is werk aan de winkel! Qua versheid, opvolging van Feedback, duidelijk communicatie! Beleefdheid. Pas als je je account daadwerkelijk verwijdert wat wij uiteindelijk na een hoop ellende hebben gedaan, dan krijg je een mailadres waar je je ongenoegen aan kwijt kan.... Afgelopen week stonden er wraps op t menu, mijn man vroeg me of ik het erg vond dat hij nog iets extra's bij opwarmde! We hadden echt nog honger!

Aanbieder Marley Spoon Consument avatar
Bofiju
cijfer:
3.7
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Na een aantal weken HelloFresh geprobeerd te hebben, abonnement opgezegd en de overstap naar Marley Spoon overgestapt. Primaire reden was dat er een aantal keer een niet lekker gerecht tussen zat en her en der wat matige hoeveelheden vlees. Wat meteen opvalt is dat de bezorgmogelijkheden tegenvallen. Wij, 2 werkenden, vinden de bezorgoptie voor zondag ideaal (en als enigste echt reeel). Marley Spoon biedt alleen bezorging in de avond op die dag, wat de bewegingsvrijheid enorm limiteert. Jammer! De eerste box ontvangen en wij werden lichtelijk enthousiast; goed verpakt en de ingrediënten zien er redelijk uit. Alles de koelkast in en maandag het eerste gerecht. Het eerste gerecht blijken achteraf de kookinstructies niet te kloppen, waardoor de varkensvlees burgers niet gaar zijn. Zelfs na een aantal minuten langer in de pan te hebben gelegen. De zoete aardappel niet bijzonder, slaat de plank redelijk mis bij het gerecht. Dinsdag de buritto's en wat meteen opvalt is de zeer magere hoeveelheid kip die meegeleverd is. Weliswaar fijn dat het voorgesneden is, maar met ongeveer twee stukjes kip per buritto, is het eigenlijk meer een wrap met een heftige lading paprika dan een Mexicaanse burrito. Waar de hap met kip lekker is, zijn de happen met alleen paprika niet lekker. Typisch een gerecht waar alle smaken tellen, erg jammer. De tweede dag dat we 's avonds weer naar de buurtsuper zijn geweest. We besluiten dat Marley Spoon niet iets voor ons is en zeggen op. Tot onze schrik zien we staan dat er een nieuwe box voor ons klaarstaat voor a.s. zondag. Ik bel de klantenservice op; het kan voor een weekje proberen toch niet zo zijn dat ik op maandag al hang voor een extra week? Een enigszins begripvolle meneer (na bovenstaand verhaal) meldt dat de ingrediënten al besteld zijn en dat we dus voor €40 'hangen' voor een nieuwe week met gerechten waar we dus ook niet voor gekozen hebben. Als de producten daadwerkelijk vers zijn, dan moet het geen probleem zijn de bestelling aan te passen zover van te voren. Daar kan de heer aan de telefoon geen uitspraken over doen. Ik hang vervolgens op met een zeer ontevreden gevoel, waarbij ik mij als klant niet gehoord voel en daadwerkelijk een nieuwe box zondag moet ontvangen.... Hopen dat het beter is dan deze week, maar deze klant zijn ze definitief kwijt.

Aanbieder Marley Spoon Consument avatar
Sabine Louwerse
cijfer:
4
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Inmiddels een paar keer met Marley Spoon gekookt. Het zijn leuke, afwisselende gerechten. Zoals ik ook ergens las is deze box inderdaad geschikt voor mensen die van koken houden. Ik heb er al het nodige van geleerd. Dat maakt deze box voor mij ook extra leuk, ik leer wat nieuwe kooktechnieken en smaken kennen en dat geeft me weer inspiratie voor nieuwe gerechten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet elke week wil koken met deze box, zo af en toe vind ik heerlijk! Wel op tijd je abonnement pauzeren!

Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal
Aanbieder logo Marley Spoon Reactie van Marley Spoon:
Hi Evi, bedankt voor je review. Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent en er veel van leert! Wij wensen je dan ook nog veel kookplezier! Groetjes, Lisa van Marley Spoon

Eerste keer de box besteld, omdat er 25 euro korting was en we best nieuwsgierig waren. Marley's box wordt overal gezien als de goedkoopste en lekkerste foodbox in België. Zelf zijn we niet zo onder de indruk. De verhouding proteïne/groenten/khoolydraten is echt barslecht. 160 gram vis tegenover 250 droge pasta en een klein bakje groenten. We zijn zelf mensen die liever een grotere portie groenten en proteïne hebben. Verder zit er echt in bijna elk gerecht courgette; een groente dat maar door 1 iemand in ons gezin gegeten wordt. De kleine porties vlees/vis zorgen ervoor dat wij de box toch erg duur vinden voor de ingrediënten die je krijgt. Voor ons komt er dus jammer genoeg geen vervolg op het Marley Spoon verhaal.

Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal
Aanbieder logo Marley Spoon Reactie van Marley Spoon:
Hi Debby, bedankt voor je review. Jammer dat Marley Spoon bij jullie niet is bevallen. Ik geef je feedback door aan onze culinaire afdeling. Groetjes, Lisa van Marley Spoon

Ben altijd zeer tevreden over de recepten van de Marley Spoon-box. Net iets creatiever en smaakvoller dan andere merken heb ik het idee. Af en toe zit er een rotte ui tussen, maar dat kan gebeuren. Bezorging is altijd op tijd. Aanrader!

Aanbieder Marley Spoon Consument avatar
Bas Wu
cijfer:
9.3
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal
Aanbieder logo Marley Spoon Reactie van Marley Spoon:
Hi Bas, dankjewel voor je positieve review! Die rotte ui proberen we eruit te houden ;) Veel kookplezier! Groetjes, Lisa van Marley Spoon

Kort gezegd; niet bepaald indrukwekkend. De hoeveelheid alleen al is zeer matig, de hoeveelheid vlees die wordt geleverd per persoon per maaltijd is absoluut onvoldoende. Wij hebben met de 25 Euro korting eenmaal een bestelling van marley spoon geprobeerd en kunnen ons niet voorstellen dat iemand 40 euro zou betalen voor zo een matig pakket. Niet voor herhaling vatbaar, zelfs niet met korting.

Aanbieder Marley Spoon Consument avatar
Nick Derks
cijfer:
3
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal
Aanbieder logo Marley Spoon Reactie van Marley Spoon:
Hi Nick, bedankt voor je review. Jammer dat de porties niet voldoende waren voor je. We geven je feedback door aan onze culinaire afdeling. Groetjes, Lisa van Marley Spoon

Heel blij met ekomenu! Sinds we meededen aan de vegan-challenge waren we op zoek naar inspiratie voor lekkere vegan gerechten. Echt heel afwisselend, niet moeilijk om te maken en kwalitatief goede spullen. Chapeau! En op naar meer veganisten :)... makkelijker en lekkerder gaat het niet worden.

Aanbieder Ekomenu Consument avatar
Hanny
cijfer:
9.3
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Sinds 2015 was ik klant van Beebox, waarover we uiterst tevreden waren. Na de overname van het bedrijf ging het van alles mis, producten werden niet geleverd, ook extra bestelde producten werden voor de helft geleverd. Om verevening te krijgen moet je vaak achteraan. Laatst, producten niet geleverd voor een bedrag van 14 euro. Terugstorting over 4 weken, werd vermeld, we zijn benieuwd. Echter het bedrijf maakt inmiddels op mij geen betrouwbaar indruk. Jammer om de producten, vooral de groenten die van hele goede kwaliteit zijn. Ik heb mijn abbonament afgezegd.

Aanbieder Willem&Drees Consument avatar
Miruna van der Veen
cijfer:
4
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Begonnen aan de vega-krat om meer ideeën op te doen. Ik vind 't net een cadeautje als hij komt, spannend, welke recepten en soms bijzondere producten er in m'n kratje zitten. Wist niet dat vega eten zo lkkr en afwisselend kon zijn. Helaas (nog?) geen 1 persoons krat. Dus bestel ik super handig via de site om de week een kratje.

Aanbieder De Krat Consument avatar
Yvonne
cijfer:
9.3
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal
Ga naar pagina: