FoodboxWijzer logo

Foodbox reviews

Lees ervaringen van anderen over hun foodbox

schrijf zelf een review

Lees hier alle reviews over de maaltijdboxen van Nederland. We hebben over verschillende foodboxen reviews ontvangen van bezoekers van onze website. Je kunt hier alle reviews doorlezen, maar je kan hier ook de reviews per box selecteren. Heb je zelf goede of slechte ervaringen met een maaltijdbox of foodbox, schrijf dan zelf ook een review en help andere consumenten met hun keuze. Kritische reviews zijn uiteraard welkom. Maar heb je echt een probleem met je maaltijdbox, neem dan altijd eerst contact op met de leverancier van jouw maaltijdbox.

De familie box van het NRC kerstdiner werd keurig op tijd thuis afgeleverd. De ingrediënten zijn zeer vers en ook op tweede kerstdag goed te gebruiken. Alleen is het een grote tegenvaller dat de gerechten bewerkelijker zijn dan de informatie doet vermoeden. Ik maak al een aantal jaren gebruik van deze service via NRC webwinkel en het valt op dat de recepten steeds meer werk en met name voorbereiding vragen. De recepten klopten dit jaar niet wat betreft bereidingstijd en oventemperatuur. Het werd niet goed gaar en sommige gerechten vroegen zelfs de dubbele tijd en hogere temperaturen. Ik had de box voor 8 personen en kreeg het idee dat het recept voor 4 personen geschreven was. Volgend jaar toch op zoek naar een andere invulling van het kerstdiner.

Aanbieder Familiebox Consument avatar
Nel Verploegh
cijfer:
6.3
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Ben single dus dacht klaar te zijn met 3 maaltijden per week voor 2 personen, dus 6 maaltijden voor mij. Heb de welkomstbox ontvangen, ziet er top uit, goed en de recepten lijken me lekker. Ga er morgen mee aan de slag, maar.... het lijken wel 3 gerechten voor 1 persoon; sorry maar een stukje kipfilet van 200gram eet ik wel alleen op dat vind ik geen portie voor 2 personen. En als ik er dan maar 3x ipv 6x van eet wordt het wel erg prijzig. Jammer, goed concept, maar jammer van de karige, zuinige en afgemeten porties; het mag echt ietsje meer zijn hoor.

Aanbieder Marley Spoon Consument avatar
Bram Janssen
cijfer:
7.3
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Mijn eerste ervaring met een foodbox. Mijn voornaamste doel; met goede, gezonde producten inspiratie opdoen en uit de steeds dezelfde weekmenus en comfortzones komen. En uit die comfortzones; dat lukt goed. Het zijn echt interessante recepten. Een valt tegen, andere mee, maar dat heeft met persoonlijke smaak te maken. Heel fijn dat je zelf de recepten kunt kiezen en de app werkt gemakkelijk. Wat me tot nu toe tegenvalt is dat uiteindelijk de basis te wensen overlaat. De verpakking en receptkaarten zijn echt mooi verzorgd, maar de eerste box was al een van de gerechten niet compleet EN zat er wat verrots tussen. De tweede week wat een gekozen gerecht (juist die ene waar we ons op verheugd hadden!) niet geleverd, maar eentje die we al hadden gehad wel. Hoeveelheid vinden we redelijk voor 2p. We kijken het aan tot en met de vierde box en ondertussen ga ik me al orienteren op een andere aanbieder.

Aanbieder Marley Spoon Consument avatar
Marjolein
cijfer:
5.3
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Smakelijke recepten en goede producten. Royale porties.

Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Heerlijk om niet steeds boodschappen te hoeven doen en te bedenken wat we nu weer gaan eten. De pakketen bevatten vaak verassende onderdelen: vergeten groentes, blauwe aardappelen, bijzonder vlees. Fijn dat het allemaal biologische ingrediënten zijn en zoveel mogelijk lokaal. Je moet voor deze box wel kunnen koken, want de groentes komen niet voorgesneden in zakjes en er zitten ook maar zelden kant-en-klare sausjes bij. De recepten zijn soms wat onhandig opgeschreven en er zit soms een misser tussen. Dan pas ik het recept gewoon naar smaak aan, maar misschien kan niet iedereen dat. Voor ons zijn de hoeveelheden royaal: wij eten met z'n drieën van een box voor twee eters.

Aanbieder Willem&Drees Consument avatar
Molvliet
cijfer:
9.3
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

We hebben een aantal dagen gekookt met de AH box en dat is ons goed bevallen. Het is een mooie compacte doos met alles erin om deze gerechten te maken. Voor de prijs geef ik een 9, het kan altijd beter, maar het is goedkoper dan alles los in de supermarkt volgens mij. De kwaliteit geef ik ook een 9 want het was allemaal prima. De service weet ik niet, behalve dan dat de bezorger een vriendelijke man was. Dan het koken met de maaltijdbox. Dit was goed te doen maar natuurlijk wel even goed opletten. Het waren geen hele ingewikkelde gerechten. De smaak was goed. De hoeveelheid ook wel. Of we weer een keer zo'n box bestellen? Ik denk het wel, het was gewoon makkelijk.

Aanbieder AH Allerhande Consument avatar Foto weergeven
Pons
cijfer:
9
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Al een tijdje maken we gebruik van de Marley Spoon boxen. Vaak tevreden maar de laatste drie keren was of het fruit niet rijp genoeg om te gebruiken in de recepten, of de groente echt niet meer vers of er ontbrak een ingrediënt. Kwaliteit is er zeer op achteruit gegaan helaas. Hoeveelheid wel voldoende. Heb ook niet het idee dat er veel mee gedaan wordt door de "culinaire afdeling". Als ik kies voor gemak dan wil ik niet voor elke maaltijd toch nog naar de supermarkt moeten....jammer want de recepten vind ik wel goed.

Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Lekkere gerechten. Goede en veel ingrediënten, meestal meer dan nodig voor het gerecht. Ik had gehoopt op regelmatig vis op het menu, maar dat valt wel tegen. Eén keer in de drie of vier weken gemiddeld maar.

Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Wij hebben deze week de proefbox (vegan) ontvangen en het bevalt ons erg goed. Heerlijke maaltijden die makkelijk te bereiden zijn. Duidelijke recepten ook.

Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal

Wij zijn drie maand geleden begonnen met het proberen van Foodbox. Marley Spoon was al snel een favoriet qua concept en maaltijden en originaliteit ( Ik moet ze het nageven er zitten verrassende recepten tussen. Al snel bleek dat er problemen opdoken naar versheid van de producten, of ontbrekende prodcuten ( je kan bij Marley Spoon je gerechten scoren elke week) dus dat deden we ook en ergens wel de verwachting dat we daar een keer feedback op gingen krijgen! Een enorme mondige klantendienst die natuurlijk alle ellende van de boxen moeten ontvangen, maar er werd nooit aan probleemoplossing gedaan. Moet even lachen als ik de Feedback van anderen lees: we geven het door aan ons culinaire team! Dat kregen wij ook elke keer te horen. Ook vind ik dat er als je de boxen wekelijks en 2 wekelijks gebruikt enorm veel gerechten terugkeren. Elke week aubergine courgette en broccoli komt gewoon je oren uit... Ook daar hebben wij een communicatie gehad. Idd te kleine porties vlees en vis ( ongeveer 110g per volwassene) en vaak veel te weinig groenten. En als die er bij zitten niet vers. Kort door de bocht luisteren ze niet naar wat er mis gaat en blijkbaar is dat redelijk veel. jammer het concept zou idd kunnen aanslaan maar er is werk aan de winkel! Qua versheid, opvolging van Feedback, duidelijk communicatie! Beleefdheid. Pas als je je account daadwerkelijk verwijdert wat wij uiteindelijk na een hoop ellende hebben gedaan, dan krijg je een mailadres waar je je ongenoegen aan kwijt kan.... Afgelopen week stonden er wraps op t menu, mijn man vroeg me of ik het erg vond dat hij nog iets extra's bij opwarmde! We hadden echt nog honger!

Aanbieder Marley Spoon Consument avatar
Bofiju
cijfer:
4.3
Service
Prijs
Kwaliteit
Totaal
Ga naar pagina: