Review van Sabine Louwerse
Na een aantal weken HelloFresh geprobeerd te hebben, abonnement opgezegd en de overstap naar Marley Spoon overgestapt. Primaire reden was dat er een aantal keer een niet lekker gerecht tussen zat en her en der wat matige hoeveelheden vlees. Wat meteen opvalt is dat de bezorgmogelijkheden tegenvallen. Wij, 2 werkenden, vinden de bezorgoptie voor zondag ideaal (en als enigste echt reeel). Marley Spoon biedt alleen bezorging in de avond op die dag, wat de bewegingsvrijheid enorm limiteert. Jammer! De eerste box ontvangen en wij werden lichtelijk enthousiast; goed verpakt en de ingrediënten zien er redelijk uit. Alles de koelkast in en maandag het eerste gerecht. Het eerste gerecht blijken achteraf de kookinstructies niet te kloppen, waardoor de varkensvlees burgers niet gaar zijn. Zelfs na een aantal minuten langer in de pan te hebben gelegen. De zoete aardappel niet bijzonder, slaat de plank redelijk mis bij het gerecht. Dinsdag de buritto's en wat meteen opvalt is de zeer magere hoeveelheid kip die meegeleverd is. Weliswaar fijn dat het voorgesneden is, maar met ongeveer twee stukjes kip per buritto, is het eigenlijk meer een wrap met een heftige lading paprika dan een Mexicaanse burrito. Waar de hap met kip lekker is, zijn de happen met alleen paprika niet lekker. Typisch een gerecht waar alle smaken tellen, erg jammer. De tweede dag dat we 's avonds weer naar de buurtsuper zijn geweest. We besluiten dat Marley Spoon niet iets voor ons is en zeggen op. Tot onze schrik zien we staan dat er een nieuwe box voor ons klaarstaat voor a.s. zondag. Ik bel de klantenservice op; het kan voor een weekje proberen toch niet zo zijn dat ik op maandag al hang voor een extra week? Een enigszins begripvolle meneer (na bovenstaand verhaal) meldt dat de ingrediënten al besteld zijn en dat we dus voor €40 'hangen' voor een nieuwe week met gerechten waar we dus ook niet voor gekozen hebben. Als de producten daadwerkelijk vers zijn, dan moet het geen probleem zijn de bestelling aan te passen zover van te voren. Daar kan de heer aan de telefoon geen uitspraken over doen. Ik hang vervolgens op met een zeer ontevreden gevoel, waarbij ik mij als klant niet gehoord voel en daadwerkelijk een nieuwe box zondag moet ontvangen.... Hopen dat het beter is dan deze week, maar deze klant zijn ze definitief kwijt.
Deze review gaat over:
Marley Spoon